Το SMITE είναι το πιο πρόσφατο free-to-play παιχνίδι της Hi-Rez Studios, δηλαδή του δημιουργού των Tribes: Ascend και Global Agenda. Το παιχνίδι ανήκει στη MOBA κατηγορία (Multiplayer Online Battle Arenas) και εκ πρώτης όψεως οι κανόνες του θυμίζουν αρκετά παιχνίδια όπως DOTA καιLeague of Legends. Εκεί που προσπαθεί να διαφοροποιηθεί το SMITE από τον ανταγωνισμό, είναι στην οπτική, αφού ο παίκτης χειρίζεται το χαρακτήρα του από κάμερα τρίτου προσώπου, σε αντίθεση με την ισομετρική κάμερα των περισσοτέρων MOBA, κάτι που θα λέγαμε ότι επηρεάζει αρκετά και το gameplay στυλ. Αυτό που επίσης είναι ιδιαίτερο στο SMITE είναι η ίδια η θεματολογία του. Οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν μυθολογικές θεότητες από κάθε γωνιά του πλανήτη, δημιουργώντας έτσι ένα roster 30 διαθέσιμων θεών.
Θα βρούμε θεούς από την Νορβηγική μυθολογία, όπως τη Freya, τον Odin και τον Loki, από την Ρωμαϊκή εποχή, με τον Ηρακλή, τον Βάκχο και τον Cupid, από την Κινεζική μυθολογία με τον Ao Kuang και τον Guan Yo, Αιγυπτιακές θεότητες όπως ο Ra και ο Sobek, Ινδικούς θεούς όπως η Kali(για την οποία είχαν εκφράσει παράπονα διάφορες Ινδουιστικές οργανώσεις) και, φυσικά, πολλούς αρχαιοελληνικούς θεούς, όπως ο Δίας, ο Άδης, η Άρτεμις, ο Άρης και πολλοί ακόμα. Από αυτούς τους 30 διαθέσιμους θεούς, οι 5 είναι άμεσα διαθέσιμοι για όλους, ενώ υπάρχει επιπλέον και ένα roster 5 ακόμα δωρεάν θεών, το οποίο εναλλάσσεται κάθε τόσο. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί το F2P σύστημα του League of Legends, κάτι που σημαίνει πως οι παίκτες μπορούν να αγοράσουν ξεχωριστά τον κάθε χαρακτήρα με περίπου 3 ευρώ ή να αγοράσουν το πακέτο που συμπεριλαμβάνει όλους τους 30 πρώτους και μελλοντικούς θεούς και που κοστίζει 24 ευρώ. Η ομάδα ανάπτυξης υπόσχεται πως κάθε δύο εβδομάδες θα κυκλοφορεί και ένας νέος θεός. Όπως και στοLoL, έτσι και εδώ επιπλέον πηγή εσόδων αποτελούν τα skins των χαρακτήρων, τα οποία ανανεώνονται συχνά και κοστίζουν επίσης 3 ευρώ.
Ωστόσο, τα microtransactions δεν είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο οι παίκτες μπορούν να ξεκλειδώσουν νέους θεούς. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί και ένα επιπλέον currency, το Favor, το οποίο αποκτάται με διάφορους τρόπους και με το οποίο οι παίκτες μπορούν ουσιαστικά να αγοράσουν όποιο θεό θέλουν, αν και θα τους πάρει πολύ χρόνο αν θέλουν να ξεκλειδώσουν έτσι όλους τους θεούς. Τα skins μπορούν επίσης να αγοραστούν και με Favor (όχι όλα), αν και απαιτείται το διπλάσιο ποσό απ αυτό που χρειάζεται για έναν θεό. Με λίγα λόγια, το σύστημα είναι έτσι στημένο, ώστε η πρόσβαση στους θεούς να είναι εύκολη και τα skins να αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Πρόκειται για ένα δίκαιο σύστημα μικροσυναλλαγών, που ναι μεν δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να ξεκλειδώσει κάτι παίζοντας, όμως του δίνει και την επιλογή να ξεκλειδώσει κάτι άμεσα με ευρώ, ενώ είναι θετικό ότι το παιχνίδι σε αφήνει να δοκιμάσεις όλους τους θεούς στο training mode.
Το βασικό mode του παιχνιδιού και αυτό που θα απασχολήσει περισσότερο τους φίλους των MOBA παιχνιδιών, είναι το Conquest mode. Εδώ ο χάρτης χωρίζεται στα γνωστά 3 lanes, με κάθε διάδρομο να προστατεύεται από δύο πύργους στη κάθε πλευρά, με minions να κάνουν spawn από την κάθε βάση, προκειμένου οι παίκτες να προωθηθούν σταδιακά προς τον αντίπαλο μινώταυρο, τον οποίο πρέπει να νικήσουν. Στο ενδιάμεσο των lanes υπάρχει η κλασική ζούγκλα που φιλοξενεί διάφορα buffs, αλλά και ορισμένα mini-bosses που βοηθούν όλη την ομάδα, όπως τον Fire Giant και το Gold Fury. Μια διαφορά που συναντάται στη ζούγκλα του SMITE σε σχέση με αυτή του League of Legends, βρίσκεται ακριβώς στη χρήση του stealth μηχανισμού. Στο SMITE δεν υπάρχουν φυτά τα οποία εξαφανίζουν άμεσα τους παίκτες από το οπτικό πεδίο -δεν υπάρχουν δηλαδή κρυφοί μηχανισμοί, αλλά χρησιμοποιείται το ίδιο το οπτικό πεδίο της κάμερας τρίτου προσώπου για να το ορίσει αυτό. Με λίγα λόγια, αν δεν βλέπεις κάποιον αντίπαλο άμεσα, θεωρητικά είναι κρυμμένος.
Πέρα από το Conquest, υπάρχουν αρκετά ακόμη modes. Το πιο “arcade” από αυτά είναι η Arena, αφού εδώ βρισκόμαστε σε μια κυκλική αρένα, με μικρά respawn σε κάθε death και με τις δύο ομάδες να επιτίθενται κατευθείαν η μια στην άλλη. Το Domination διαθέτει και αυτό 3 lanes, όμως χρησιμοποιεί άλλον χάρτη από αυτόν του Conquest και ουσιαστικά πρόκειται για ένα King of the Hill mode. Επιπλέον οι παίκτες θα βρουν τα Joust matches (για 1vs1 αναμετρήσεις), αλλά και επιλογές για Ranked matches και για έτοιμα (premade) groups των 5 ατόμων. Μια ακόμη εντελώς arcade επιλογή, είναι οι διάφορες θεματικές αναμετρήσεις που ενεργοποιούνται κάθε τόσο και στις οποίες όλοι οι παίκτες παίρνουν τους ίδιους θεούς. Συνολικά το SMITE έχει αρκετές επιλογές για να ξεκινήσει τα πρώτα του βήματα στη ΜΟΒΑ κατηγορία, αν και θα έπρεπε να είχε τουλάχιστον άλλον ένα χάρτη για το Conquest mode, εφόσον αυτό είναι το κυρίαρχο.
Η κίνηση στο SMITE γίνεται με τα “WASD” κουμπιά, η στόχευση με το mouse και η ενεργοποίηση των 4 skills (3 + 1 Ultimate skill) με το πληκτρολόγιο. Η κάμερα τρίτου προσώπου επηρεάζει αρκετά τη γνωστή τακτική στα lanes, αλλά ακόμη και το ganking. Για παράδειγμα, αν μας ακολουθεί κάποιος, δεν μπορούμε να καταλάβουμε σε τι απόσταση βρίσκεται, αν δεν σταματήσουμε πρώτα και γυρίσουμε τη κάμερα, κάτι που προσθέτει επιπλέον ρίσκο σε αυτές τις στιγμές. Η στόχευση απαιτεί επίσης μεγάλη ακρίβεια, αφού κάθε skill αλλά και απλή επίθεση αποτελεί «skill shot», κάτι που σημαίνει πως οι παίκτες πρέπει να έχουν επίσης καλό σημάδι. Η κίνηση παίζει κυρίαρχο ρόλο στο gameplay και είναι ο κυρίαρχος τρόπος άμυνας για όλες τις επιθέσεις, αφού είναι εύκολο κανείς να κινηθεί απρόβλεπτα -όπως και σε ένα FPS- και να μπερδέψει τον αντίπαλό του, αποφεύγοντας ολόκληρα Ultimate skills.
Το σίγουρο είναι πως η κάμερα τρίτου προσώπου συνεργάζεται άψογα με τους κλασσικούς MOBA μηχανισμούς και προσθέτει έναν επιπλέον βαθμό δυσκολίας στους αγώνες. Όπως και στο LoL, έτσι και εδώ υπάρχει ένα leveling σύστημα κατά τη διάρκεια των αγώνων, αλλά και διάφορα items που μπορούν να αγοραστούν εντός του match και προσθέτουν επιπλέον στρατηγική. Τα builds που μπορούμε να ακολουθήσουμε στηρίζονται κυρίως στο είδος επίθεσης των skill του θεού μας, δηλαδή αν είναι Physical ή Magical κατηγορίας. Υπάρχει μια καλή γκάμα «κλάσεων» για τη κάθε κατηγορία, όπως tanks, μάγοι, melee, ορισμένοι βοηθητικοί θεοί με heals, ranged χαρακτήρες και πολλοί υβριδικοί συνδυασμοί όλων αυτών. Θα λέγαμε ότι κάποιοι θεοί είναι πιο ευέλικτοι από άλλους, όπως ο Ra, που μπορεί να χρησιμοποιήσει από magical και tank build, μέχρι και καθαρά physical build.
Εκτός παιχνιδιού υπάρχει ένα leveling σύστημα, το οποίο όμως δεν προσφέρει κάποια bonuses όπως στο LoL, αλλά χρησιμοποιείται μονάχα για το matchmaking σύστημα. Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν μεγάλη έλλειψη για τους fans του LoL, όμως πραγματικά πιστεύουμε πως αυτό το σύστημα ταιριάζει καλύτερα στη φιλοσοφία του SMITE, αφού έτσι όλοι οι παίκτες είναι ίσοι κατά την έναρξη του αγώνα. Αν κάτι ενοχλεί πραγματικά στο SMITE, αυτό είναι το ίδιο το matchmaking σύστημα, με το οποίο οι παίκτες εισέρχονται σε κάθε mode ανά «κύματα», κάτι που σημαίνει, πως αν για κάποιον λόγο δεν προλάβεις να εισέλθεις πριν τη λήξη του χρόνου, μετά θα πρέπει να περιμένεις περίπου 3 λεπτά για το επόμενο «κύμα» (σημείωση: η Hi-Rez πιθανώς να το αφαιρέσει οριστικά αυτό). Ένα ακόμη αρνητικό παρατηρείται στο pre-game lobby (δηλαδή στην οθόνη που οι δύο πλευρές επιλέγουν τους θεούς), αφού αν ένας παίκτης φύγει σε αυτή τη φάση, τότε το match ακυρώνεται και πρέπει να περιμένεις ξανά το επόμενο «κύμα» για να εισέλθεις. Στους 30 πρώτους θεούς δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες ανισότητες και θα λέγαμε πως υπάρχουν ελάχιστοι «overpowered» και ένας ή δύο που είναι κάπως εκνευριστικοί στην αντιμετώπιση (όπως ο Vulcan και η Neith). Συνολικά οι ισορροπίες είναι αρκετά σωστές για νεογέννητο MOBA παιχνίδι, αν και αυτό είναι κάτι που σε αυτό το είδος αλλάζει συχνά, από patch σε patch.
Αυτό που ξεχωρίζει θετικά στο SMITE, είναι τα γραφικά. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί την Unreal Engine 3 και αυτός είναι ο λόγος που διαθέτει όμορφους φωτισμούς και λεπτομερή textures. Από την closed beta μέχρι την open beta το στυλ των γραφικών άλλαξε αρκετά, αφού οι σχεδιαστές επέλεξαν να γεμίσουν τους χάρτες με περισσότερα χρώματα και να αφαιρέσουν κάπως το ρεαλιστικό και σκοτεινό στυλ. Τα γραφικά είναι φωτεινά, πολύχρωμα και ευχάριστα στο μάτι και φαίνεται πως η Hi-Rez Studios μελέτησε αρκετά το League of Legends σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, εκεί που το SMITE ξεπερνάει τα περισσότερα MOBA παιχνίδια, είναι στον σχεδιασμό των θεών. Τα μοντέλα των θεών διαθέτουν εντυπωσιακές λεπτομέρειες, που πηγάζουν από την ίδια τη μυθολογία της περιοχής τους, ενώ το animation είναι πολύ ιδιαίτερο και διαθέτει έξυπνο χιούμορ. Τα επιπλέον skins που πωλούνται μέσα από το in-game shop είναι τόσο όμορφα και ξεχωριστά, που σίγουρα οι παίκτες θα θελήσουν να αγοράσουν ορισμένα από αυτά. Μπορεί τα γραφικά στα ΜΟΒΑ παιχνίδια να μην είναι σημαντικά, όμως πραγματικά το SMITE καταφέρνει να ξεχωρίσει σε αυτόν τον τομέα και ήταν θέμα χρόνου κάποιος να έφτιαχνε ένα όμορφο ΜΟΒΑ παιχνίδι.
Ο ήχος επίσης είναι κάτι που αξίζει να αναφερθεί, αφού το sound design χαρακτηρίζεται από το ίδιο έξυπνο χιούμορ που διακρίνει και τα γραφικά, συνοδεύοντας άψογα τα animation των χαρακτήρων, ενώ παρατηρούμε πως κάθε θεός συνοδεύεται από πολύ ιδιαίτερα ηχοχρώματα που τον κάνουν να ξεχωρίζει μέσα στη μάχη. Το τελευταίο είναι κάτι που βοηθάει και στο gameplay, αφού πολλές φορές είναι εύκολο να καταλάβει κανείς αν πρόκειται να τον κάνουν gank, μόνο και μόνο από τους ήχους του animation των θεών. Το κεντρικό μουσικό θέμα έχει ένα επικό χαρακτήρα που ταιριάζει στην όλη μυθολογική θεματολογία, ενώ χιούμορ διαθέτουν και τα διάφορα emotions των θεών, ειδικά όπως αυτά των Ra, Cupid και Sun Wukong.
Συνολικά το SMITE είναι ένα ακόμη αξιόλογο free-to-play παιχνίδι από την Hi-Rez Studios, με δίκαιο σύστημα μικροσυναλλαγών, όμορφα γραφικά και ενδιαφέρουσα θεματολογία. Σαν ΜΟΒΑ παιχνίδι είναι πολύ εθιστικό, διασκεδαστικό και αξίζει οπωσδήποτε να δοκιμαστεί από τους fans του είδους. Πιθανώς να είναι το παιχνίδι που θα απασχολήσει τη παρέα σας για τους επόμενους μήνες. Το SMITE μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν από εδώ.
Πηγή
Θα βρούμε θεούς από την Νορβηγική μυθολογία, όπως τη Freya, τον Odin και τον Loki, από την Ρωμαϊκή εποχή, με τον Ηρακλή, τον Βάκχο και τον Cupid, από την Κινεζική μυθολογία με τον Ao Kuang και τον Guan Yo, Αιγυπτιακές θεότητες όπως ο Ra και ο Sobek, Ινδικούς θεούς όπως η Kali(για την οποία είχαν εκφράσει παράπονα διάφορες Ινδουιστικές οργανώσεις) και, φυσικά, πολλούς αρχαιοελληνικούς θεούς, όπως ο Δίας, ο Άδης, η Άρτεμις, ο Άρης και πολλοί ακόμα. Από αυτούς τους 30 διαθέσιμους θεούς, οι 5 είναι άμεσα διαθέσιμοι για όλους, ενώ υπάρχει επιπλέον και ένα roster 5 ακόμα δωρεάν θεών, το οποίο εναλλάσσεται κάθε τόσο. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί το F2P σύστημα του League of Legends, κάτι που σημαίνει πως οι παίκτες μπορούν να αγοράσουν ξεχωριστά τον κάθε χαρακτήρα με περίπου 3 ευρώ ή να αγοράσουν το πακέτο που συμπεριλαμβάνει όλους τους 30 πρώτους και μελλοντικούς θεούς και που κοστίζει 24 ευρώ. Η ομάδα ανάπτυξης υπόσχεται πως κάθε δύο εβδομάδες θα κυκλοφορεί και ένας νέος θεός. Όπως και στοLoL, έτσι και εδώ επιπλέον πηγή εσόδων αποτελούν τα skins των χαρακτήρων, τα οποία ανανεώνονται συχνά και κοστίζουν επίσης 3 ευρώ.
Ωστόσο, τα microtransactions δεν είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο οι παίκτες μπορούν να ξεκλειδώσουν νέους θεούς. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί και ένα επιπλέον currency, το Favor, το οποίο αποκτάται με διάφορους τρόπους και με το οποίο οι παίκτες μπορούν ουσιαστικά να αγοράσουν όποιο θεό θέλουν, αν και θα τους πάρει πολύ χρόνο αν θέλουν να ξεκλειδώσουν έτσι όλους τους θεούς. Τα skins μπορούν επίσης να αγοραστούν και με Favor (όχι όλα), αν και απαιτείται το διπλάσιο ποσό απ αυτό που χρειάζεται για έναν θεό. Με λίγα λόγια, το σύστημα είναι έτσι στημένο, ώστε η πρόσβαση στους θεούς να είναι εύκολη και τα skins να αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Πρόκειται για ένα δίκαιο σύστημα μικροσυναλλαγών, που ναι μεν δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να ξεκλειδώσει κάτι παίζοντας, όμως του δίνει και την επιλογή να ξεκλειδώσει κάτι άμεσα με ευρώ, ενώ είναι θετικό ότι το παιχνίδι σε αφήνει να δοκιμάσεις όλους τους θεούς στο training mode.
Το βασικό mode του παιχνιδιού και αυτό που θα απασχολήσει περισσότερο τους φίλους των MOBA παιχνιδιών, είναι το Conquest mode. Εδώ ο χάρτης χωρίζεται στα γνωστά 3 lanes, με κάθε διάδρομο να προστατεύεται από δύο πύργους στη κάθε πλευρά, με minions να κάνουν spawn από την κάθε βάση, προκειμένου οι παίκτες να προωθηθούν σταδιακά προς τον αντίπαλο μινώταυρο, τον οποίο πρέπει να νικήσουν. Στο ενδιάμεσο των lanes υπάρχει η κλασική ζούγκλα που φιλοξενεί διάφορα buffs, αλλά και ορισμένα mini-bosses που βοηθούν όλη την ομάδα, όπως τον Fire Giant και το Gold Fury. Μια διαφορά που συναντάται στη ζούγκλα του SMITE σε σχέση με αυτή του League of Legends, βρίσκεται ακριβώς στη χρήση του stealth μηχανισμού. Στο SMITE δεν υπάρχουν φυτά τα οποία εξαφανίζουν άμεσα τους παίκτες από το οπτικό πεδίο -δεν υπάρχουν δηλαδή κρυφοί μηχανισμοί, αλλά χρησιμοποιείται το ίδιο το οπτικό πεδίο της κάμερας τρίτου προσώπου για να το ορίσει αυτό. Με λίγα λόγια, αν δεν βλέπεις κάποιον αντίπαλο άμεσα, θεωρητικά είναι κρυμμένος.
Πέρα από το Conquest, υπάρχουν αρκετά ακόμη modes. Το πιο “arcade” από αυτά είναι η Arena, αφού εδώ βρισκόμαστε σε μια κυκλική αρένα, με μικρά respawn σε κάθε death και με τις δύο ομάδες να επιτίθενται κατευθείαν η μια στην άλλη. Το Domination διαθέτει και αυτό 3 lanes, όμως χρησιμοποιεί άλλον χάρτη από αυτόν του Conquest και ουσιαστικά πρόκειται για ένα King of the Hill mode. Επιπλέον οι παίκτες θα βρουν τα Joust matches (για 1vs1 αναμετρήσεις), αλλά και επιλογές για Ranked matches και για έτοιμα (premade) groups των 5 ατόμων. Μια ακόμη εντελώς arcade επιλογή, είναι οι διάφορες θεματικές αναμετρήσεις που ενεργοποιούνται κάθε τόσο και στις οποίες όλοι οι παίκτες παίρνουν τους ίδιους θεούς. Συνολικά το SMITE έχει αρκετές επιλογές για να ξεκινήσει τα πρώτα του βήματα στη ΜΟΒΑ κατηγορία, αν και θα έπρεπε να είχε τουλάχιστον άλλον ένα χάρτη για το Conquest mode, εφόσον αυτό είναι το κυρίαρχο.
Η κίνηση στο SMITE γίνεται με τα “WASD” κουμπιά, η στόχευση με το mouse και η ενεργοποίηση των 4 skills (3 + 1 Ultimate skill) με το πληκτρολόγιο. Η κάμερα τρίτου προσώπου επηρεάζει αρκετά τη γνωστή τακτική στα lanes, αλλά ακόμη και το ganking. Για παράδειγμα, αν μας ακολουθεί κάποιος, δεν μπορούμε να καταλάβουμε σε τι απόσταση βρίσκεται, αν δεν σταματήσουμε πρώτα και γυρίσουμε τη κάμερα, κάτι που προσθέτει επιπλέον ρίσκο σε αυτές τις στιγμές. Η στόχευση απαιτεί επίσης μεγάλη ακρίβεια, αφού κάθε skill αλλά και απλή επίθεση αποτελεί «skill shot», κάτι που σημαίνει πως οι παίκτες πρέπει να έχουν επίσης καλό σημάδι. Η κίνηση παίζει κυρίαρχο ρόλο στο gameplay και είναι ο κυρίαρχος τρόπος άμυνας για όλες τις επιθέσεις, αφού είναι εύκολο κανείς να κινηθεί απρόβλεπτα -όπως και σε ένα FPS- και να μπερδέψει τον αντίπαλό του, αποφεύγοντας ολόκληρα Ultimate skills.
Το σίγουρο είναι πως η κάμερα τρίτου προσώπου συνεργάζεται άψογα με τους κλασσικούς MOBA μηχανισμούς και προσθέτει έναν επιπλέον βαθμό δυσκολίας στους αγώνες. Όπως και στο LoL, έτσι και εδώ υπάρχει ένα leveling σύστημα κατά τη διάρκεια των αγώνων, αλλά και διάφορα items που μπορούν να αγοραστούν εντός του match και προσθέτουν επιπλέον στρατηγική. Τα builds που μπορούμε να ακολουθήσουμε στηρίζονται κυρίως στο είδος επίθεσης των skill του θεού μας, δηλαδή αν είναι Physical ή Magical κατηγορίας. Υπάρχει μια καλή γκάμα «κλάσεων» για τη κάθε κατηγορία, όπως tanks, μάγοι, melee, ορισμένοι βοηθητικοί θεοί με heals, ranged χαρακτήρες και πολλοί υβριδικοί συνδυασμοί όλων αυτών. Θα λέγαμε ότι κάποιοι θεοί είναι πιο ευέλικτοι από άλλους, όπως ο Ra, που μπορεί να χρησιμοποιήσει από magical και tank build, μέχρι και καθαρά physical build.
Εκτός παιχνιδιού υπάρχει ένα leveling σύστημα, το οποίο όμως δεν προσφέρει κάποια bonuses όπως στο LoL, αλλά χρησιμοποιείται μονάχα για το matchmaking σύστημα. Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν μεγάλη έλλειψη για τους fans του LoL, όμως πραγματικά πιστεύουμε πως αυτό το σύστημα ταιριάζει καλύτερα στη φιλοσοφία του SMITE, αφού έτσι όλοι οι παίκτες είναι ίσοι κατά την έναρξη του αγώνα. Αν κάτι ενοχλεί πραγματικά στο SMITE, αυτό είναι το ίδιο το matchmaking σύστημα, με το οποίο οι παίκτες εισέρχονται σε κάθε mode ανά «κύματα», κάτι που σημαίνει, πως αν για κάποιον λόγο δεν προλάβεις να εισέλθεις πριν τη λήξη του χρόνου, μετά θα πρέπει να περιμένεις περίπου 3 λεπτά για το επόμενο «κύμα» (σημείωση: η Hi-Rez πιθανώς να το αφαιρέσει οριστικά αυτό). Ένα ακόμη αρνητικό παρατηρείται στο pre-game lobby (δηλαδή στην οθόνη που οι δύο πλευρές επιλέγουν τους θεούς), αφού αν ένας παίκτης φύγει σε αυτή τη φάση, τότε το match ακυρώνεται και πρέπει να περιμένεις ξανά το επόμενο «κύμα» για να εισέλθεις. Στους 30 πρώτους θεούς δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες ανισότητες και θα λέγαμε πως υπάρχουν ελάχιστοι «overpowered» και ένας ή δύο που είναι κάπως εκνευριστικοί στην αντιμετώπιση (όπως ο Vulcan και η Neith). Συνολικά οι ισορροπίες είναι αρκετά σωστές για νεογέννητο MOBA παιχνίδι, αν και αυτό είναι κάτι που σε αυτό το είδος αλλάζει συχνά, από patch σε patch.
Αυτό που ξεχωρίζει θετικά στο SMITE, είναι τα γραφικά. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί την Unreal Engine 3 και αυτός είναι ο λόγος που διαθέτει όμορφους φωτισμούς και λεπτομερή textures. Από την closed beta μέχρι την open beta το στυλ των γραφικών άλλαξε αρκετά, αφού οι σχεδιαστές επέλεξαν να γεμίσουν τους χάρτες με περισσότερα χρώματα και να αφαιρέσουν κάπως το ρεαλιστικό και σκοτεινό στυλ. Τα γραφικά είναι φωτεινά, πολύχρωμα και ευχάριστα στο μάτι και φαίνεται πως η Hi-Rez Studios μελέτησε αρκετά το League of Legends σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, εκεί που το SMITE ξεπερνάει τα περισσότερα MOBA παιχνίδια, είναι στον σχεδιασμό των θεών. Τα μοντέλα των θεών διαθέτουν εντυπωσιακές λεπτομέρειες, που πηγάζουν από την ίδια τη μυθολογία της περιοχής τους, ενώ το animation είναι πολύ ιδιαίτερο και διαθέτει έξυπνο χιούμορ. Τα επιπλέον skins που πωλούνται μέσα από το in-game shop είναι τόσο όμορφα και ξεχωριστά, που σίγουρα οι παίκτες θα θελήσουν να αγοράσουν ορισμένα από αυτά. Μπορεί τα γραφικά στα ΜΟΒΑ παιχνίδια να μην είναι σημαντικά, όμως πραγματικά το SMITE καταφέρνει να ξεχωρίσει σε αυτόν τον τομέα και ήταν θέμα χρόνου κάποιος να έφτιαχνε ένα όμορφο ΜΟΒΑ παιχνίδι.
Ο ήχος επίσης είναι κάτι που αξίζει να αναφερθεί, αφού το sound design χαρακτηρίζεται από το ίδιο έξυπνο χιούμορ που διακρίνει και τα γραφικά, συνοδεύοντας άψογα τα animation των χαρακτήρων, ενώ παρατηρούμε πως κάθε θεός συνοδεύεται από πολύ ιδιαίτερα ηχοχρώματα που τον κάνουν να ξεχωρίζει μέσα στη μάχη. Το τελευταίο είναι κάτι που βοηθάει και στο gameplay, αφού πολλές φορές είναι εύκολο να καταλάβει κανείς αν πρόκειται να τον κάνουν gank, μόνο και μόνο από τους ήχους του animation των θεών. Το κεντρικό μουσικό θέμα έχει ένα επικό χαρακτήρα που ταιριάζει στην όλη μυθολογική θεματολογία, ενώ χιούμορ διαθέτουν και τα διάφορα emotions των θεών, ειδικά όπως αυτά των Ra, Cupid και Sun Wukong.
Συνολικά το SMITE είναι ένα ακόμη αξιόλογο free-to-play παιχνίδι από την Hi-Rez Studios, με δίκαιο σύστημα μικροσυναλλαγών, όμορφα γραφικά και ενδιαφέρουσα θεματολογία. Σαν ΜΟΒΑ παιχνίδι είναι πολύ εθιστικό, διασκεδαστικό και αξίζει οπωσδήποτε να δοκιμαστεί από τους fans του είδους. Πιθανώς να είναι το παιχνίδι που θα απασχολήσει τη παρέα σας για τους επόμενους μήνες. Το SMITE μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν από εδώ.
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου